czwartek, 25 maja 2023

Gears !





Witajcie!

W dzisiejszej inspiracji chciałam Wam pokazać jeden ze sposobów na wykorzystanie pianki kreatywnej w waszych projektach. Stworzyłam imitację blachy z zębatkowym mechanizmem. Niżej znajdziecie mały tutek jak powstawał projekt. 

Hello, 

In today's inspiration I wuld like to show you one of the ways to use creative foam in your projects. I created an imitation of a metal sheet with mechanism of gears. Below you will find a small tutorial on how the project was created. 


















Mój projekt powstał na bazie odwróconego podobrazia. Pierwszym krokiem było zagruntowanie krawędzi czarnym gesso, oraz zrobienie tła. Moim tłem jest docięty papier z kolekcji 'Wings of Freedom' od Craft O'Clock . 

My project is based on reversed canvas. First I primed all edges with black gesso and made a background for gears with piece of paper from Craft O'Clocks collection Wings of Freedom. 



Następnie wybrałam różnego rodzaju zębatki: metalowe, odlewy, wyciski, tekturkowe, drewniane . Pomalowałam je czarnym gesso. 

Next step is to choose gears what you have in your stash: metal one, cheapboard one, resin or clay castings. Paint them with  black gesso. 



Zestaw pianek kreatywnych jest różnokolorowy. Wybrałam czarną. Pianki są miękkie i elastyczne. Dla potrzeb projektu, dla jej usztywnienia podkleiłam ją kawałkiem dociętej beermaty. Przy pomocy linijki i ołówka zrobiłam wgłębienia, które będą krawędziami blach . Wycięłam okienko przez które będą widoczne zębatki. Z reszty pianki powycinałam różnej wielkości kawałeczki, które później wykorzystam i będą udawały łaty na blasze. 

Set of creative foams is multicolour. For my project I choosed black one. Foams are soft, bentable and elastic, For needs of my project I had to stiffen it, so I glued it on piece of  beermate (cardboard). Using pencil and the ruler made a straight dents which later will be edges of the metal sheets. Remains of the foam i cutted on squares and rectangles of different sizes. Later glued will be imitate patches on the sheet. 






Następnie stworzyłam warstwową kompozycję z zębatek. Przy pomocy farbek DecoArt oraz wosków Finnabair w różnych odcieniach złota i srebra wstępnie je pokolorowałam. Potem na wierzch przykleiłam wcześniej przygotowaną piankę podklejoną beermatą oraz pozostałe kawałki pianki tworząc ozdobną ramkę. W kilku miejscach nakleiłam je tworząc blaszane łaty. Nity na krawędziach blach powstały przy użyciu czarnych perełek w płynie. Kiedy wszystko wyschło przed finalnym pokolorowaniem pracy wierzchnią warstwę zmatowiłam czarnym gesso. 

Next I made a composition of few layers of gears. Using DecoArt Extreme Sheen paints and Finnabair waxes started to colour it. Than on top I glued earlier prepared sheet of foam, used pre-cutted foam leftovers to create a fancy frame. In few places I glued them as patches. Rivets were crated using black liquid pearls. Covered them with black gesso before final colouring. 


Na końcu w ramce w górnym prawym rogu pracy, zrobiłam napis przy użyciu stempla i embossingu na gorąco. A tak prezentuje się całość :  

On the end, in the frame on top of right corner, I made a sentence using stamp and white embossing powder. And this is what the whole work looks like: 



Mam nadzieję, że spodobał się Wam mój pomysł na wykorzystanie pianki. Dajcie znać w komentarzu. 

I hope you like the way how I used creative foams in this project. 
I am waiting for your comments what do you think about it . 

W pracy wykorzystałam / Used



















Pozdrawiam / Regards 







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz