poniedziałek, 6 lutego 2023

Zardzewiałe tagi / Rusty Tags

 Witajcie 

Ostatnio w sklepie pojawiło się mnóstwo nowości, między innymi preparaty do rdzy od firmy Cadence. Jeszcze nie pracowałam z tymi mediami, więc postanowiłam je wypróbować. 
Zestaw składa się ze specjalnej, gęstej farby z dużą zawartością cząsteczek metalu, aktywatora rdzy oraz proszku.
Aby uzyskać efekt rdzy należy nałożyć farbę w wybranym miejscu, a gdy farba jest jeszcze mokra , posypać proszkiem i wtedy użyć aktywatora do rdzy, wysuszyć nagrzewnicą. Rdza pojawi się po jakimś czasie. Moim zdaniem najlepiej dać jej 'popracować' kilka dni zanim zabezpieczymy ją matowym lakierem. 

Hello

Lots of new products were added to the shop recently, among others, rust media from Cadence. I haven't worked with those media yet, so I decided to try them out. The set consists of a special, thick paint with a high content of metal particles, rust activator 
(spray) and powder - all to buy separately. 

To get rust effect first apply the paint in selected places, than when paint is still wet sprinkle the rust powder and than spray on it the rust activator. Use the heatgun to dry it well. 'Rust' will appear not immidiately, but after some time. I think is the best to give it a few days to do some 'work' before we seal it with matt warnish. 













Poniżej na zdjęciach znajdziecie etapy powstawania moich rdzawych tagów: 
Below you can find small photo tutorial haw tags were created: 

1.
Pierwszym krokiem było zagruntowanie baz czarnym gesso. Po jego wysuszeniu naniosłam wzór przez szablon . Użyłam tego samego gesso, traktując je jak pastę modelującą. 
First primmed tag bases with black gesso. Than used same gesso as modeling paste



2. 
Następnie stworzyłam kompozycje. Kiedy byłam już z nich zadowolona przykleiłam je gel medium. 
W kompozycji użyłam kawałków beermaty, odlewów z foremek, drucika, trochę mixmediowych kuleczek w dwóch rozmiarach. 
Next started create a composition. Used some beermat leftovers, mold castings, wire, art stones.  All glued on gel medium.



3.
Teraz przyszedł czas na użycie mediów do rdzy Createx. Najpierw w wybranych miejscach nałożyłam farbę, kiedy była jeszcze mokra posypałam proszkiem do rdzy, a następnie popsikałam aktywatorem. Porządnie wysuszyłam wszystko nagrzewnicą .
In this step used the Createx rust media. First put paint, randomly, with differetnt thicknest , nezt added rust powder and than right away sprayed with rust activator. Heatgun dried very well.   





4. 
Aby wyeksponować oba owadzie odlewy pokolorowałam je ciemnym woskiem. Wybrałam wosk Cadence w kolorze ciemnego, opalizującego turkusu. Potem delikatnie wydobyłam wzór na tagach używając pudru antycznego metodą suchego pędzla.  

  To expose both insect mold castings, I colored them with wax. I choose Cadence wax in beautiful deep dark, iridescent turquoise colour. Than dry brushed whole pieces with antique powder paint , also from Cadence . 



5. 

Na sam koniec do podkreślenia niektórych elementów użyłam farbki metalicznej, wosku w kolorze miedzi oraz wosku matowego w kolorze patyny. 
At the end I used some metalic paint, copper wax and matt patina waxes to highlight different parts of my artwork. 




W pracy użyłam / Used : 













Pozdrawiam /Regards 







 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz