środa, 5 października 2016

Retro Inspiracje: Rdzawe płótno / Retro Inspirations: Rusty Canvas


Witam się dzisiaj z Wami po raz pierwszy. Bardzo się cieszę, że mogłam dołączyć do Retro Rodzinki i będę z Wami przez najbliższe sześć miesięcy. Na dzisiaj przygotowałam podobrazie pokryte tkaniną jutową. Zamysł miałam taki by stworzyć pracę nadgryzioną zębem czasu, z elementami metalu skorodowanymi przez rdzę. Media Fluid Acrylics - Quinacridone Gold DecoArtu to farba o rdzawym kolorze, przyznam, że jestem zachwycona efektami jakimi można dzięki niej uzyskać. "Rdza" jest idealnego koloru i fajnie matowi elementy metalowe. Użyłam również Antiquing Cream - Patina Green preparatu tworzącego efekt "patyny" charakterystycznej dla zardzewiałych elementów. Wszystkie media nakładałam warstwami, czasami lekko ścierając poprzednie. Zaczęłam od mgiełek Distress Stain i kolejno nakładałam media DecoArtu. W ten sposób pokryłam wszystkie elementy tekturowe (zabezpieczyłam je najpierw warstwą gesso). Dlatego tekturki oraz elementy metalowe nie różnią się znacząco od siebie. Trzeba się nieco napracować, aby osiągnąć taki efekt, ale warto.

Hello for the first time. I'm so happy that I joined to Retro Family and I will be with you for the next six months. Today I prepared a canvas covered with jute. I had the idea to create a work which would look very old, with elements of metal corroded by rust. Media Fluid Acrylics - Quinacridone Gold from DecoArt is a rust colored paint, I admit that I am delighted about the effects that you can achieve with it. "Rust" is a prefect color and it's good for making metal parts matte. I used also Antiquing Cream - Patina which creates the effect of "patina", so characteristic for rusty metal parts. All media was layered, and from time to time I gently wiped the previous layer. I started from the Distress Stain sprays and then applied media from DecoArt. In this way, I covered all elements of cardboard (secured them first with a layer of gesso). So that cardboard and metal parts do not differ significantly from each other. You need to put a little effort to achieve this effect, but it is worth it.












Wykorzystałam / I used:





Pozdrawiam ciepło!
Hugs!
Monika


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz