niedziela, 7 stycznia 2018

Wyzwanie Retro Teamu / Retro Team Challenge: Marta Turska - Grochocka

Cześć!
Zapraszam Was do pierwszego wyzwania w Nowym Roku!

Hello!
Here is the first challenge in 2018!


Dziś mam dla Was niecodzienne wyzwanie:
należy stworzyć wpis art journalowy. Czy to będzie wpis z samymi słowami, 
czy ze zdjęciami, czy z rysunkami, to już zależy od Was. 
Dodatkowo trzeba wykorzystać koronkę - i tu również zostawiam Wam pełną dowolność, 
czy to będzie koronka syntetyczna, czy bawełniana, kolor również pozostawiam Wam.
 Trzecią wytyczną jest użycie kolorów rdzy. Ja użyłam pasty z efektem rdzy z zestawu Finnabair,
 ale użyte przez Was media mogą być dowolne, byle przypominały kolorystycznie rdzę.

I would like to invite you to join my very special challenge:
you should create an art journal's page or an art journal's spread.
You can use any art journal's base, any lace (any color) and rusty colors. 
I used Rust Paste Set by Finnabair, but you can use any medium with colors of rust.


A oto opis w kilku krokach,jak ja przygotowałam swój wpis art journalowy:
This is the description in a few steps, how I prepared my journal page:

1) Przygotowałam bazę ze starej książki, koronki, pasty z efektem rdzy, stemple,
  proszek Primy Artisan, odlewy z masy Decor Clay, Distress Oxide i pędzle.
I prepared: old book (it is my art journal's base), pieces of lace, Rust Paste Set, stamps, 
Prima Artisan PowderDecor Clay shapes, Distress Oxide and brushes.


2) Papierowe elementy oraz kawałki plastra pokryłam warstwą gesso.
I covered paper elements and fabric plaster with a layer of gesso.


Gesso rozprowadzam zwykłym pędzlem oraz, na dużych powierzchniach,
pędzlem silikonowym - idealny gadżet!
I spread the layer of gesso with a regular brush and also with a silicone brush -
it's perfect when you want to cover the whole page!


3) Dodałam koronki i koronkowe serwetki.
I added pieces of lace and some lace doilies.


4) Elementy z koronki również pokryłam gesso.
I covered lace and doilies with a layer of gesso.


5) Posypałam strony pudrem i spryskałam je wodą.
I added some Artisan Powder and sprayed it with water.



6) Dodałam kawałki papieru i dekory z masy decor clay.
 I added paper elements and decor clay shapes.


7) Całość podmalowałam z pomocą Distress Oxide.
I added some Distress Oxide for color.


8) Dodałam trochę odcisków stempli Inkadinkado.
Wykorzystałam tusz Archival.
I used brown Archival ink.


9) Po przyklejeniu elementów metalowych i warstw kompozycji dodałam pastę z efektem rdzy.
Wykorzystałam moją ulubioną taśmę filmową Tima Holtza.
I added some paper and metal elements to create my composition, then I used some rust paste.
I used my favorite filmstrip ribbon by Tim Holtz.



Jednym z genialnych elementów do zapełniania kompozycji jest mech curly (na zdjęciu).
One of my favorite elements to fill the composition is curly moss (on the picture).


I... voila! // And... voila!







*******************************************************
Hej,
Z ogromną przyjemnością przyjęłam wyzwanie Marty. Jak tylko przeczytałam wytyczne wiedziałam, że będę się świetnie bawić. Uwielbiam journalowanie.

Hey,
I was delighted to accept Marta's challenge. As soon as I read the guidelines, I knew I would have fun. I love journaling.


Chwyciłam starą książkę. Za pomocą pasty gruboziarnistej marki Renesans i maski Primy stworzyłam teksturę na zabezpieczonej już powierzchni przy pomocy warstwy gesso.

I grabbed an old book. With the help of a coarse-grained paste from Renesans and stencil from Prima, I created a texture on the surface  already protected with layer of gesso.


Następnie przykleiłam pierwszą warstwę koronki i zaczęłam bawić się kolorowaniem. W pierwszej kolejności użyłam farby Rusty od Viva Decor. Następnie popryskałam pracę rozpuszczoną Inką Gold.

Then I glued the first layer of lace and started to play with the coloring. First of all, I used Rusty paint from Viva Decor. Then I sprayed the work dissolved in water with Inka Gold. 





Kiedy byłam zadowolona z efektu, dodałam kolejną koronkę i ułożyłam kompozycję. Trudno było się zdecydować, które postacie wybrać! Wszystkie są takie świetne. Pocięłam też kartę, oraz skorzystałam z kilku ozdób z kolekcji Primy Amber Moon

When I was satisfied with the effect, I added another lace and created the composition. It was difficult to decide which characters to choose! All of them are so great. I cut the card as well, and used several decorations from the Prima Amber Moon collection


Pozdrawiam, 
Greetings,

Letike

********************************************


Zasady ogólne wyzwania Retro Teamu:

1. Stwórz pracę spełniającą wytyczne wyzwania (poniżej) - publikując pracę opisz w jaki sposób je zinterpretowałaś/eś.

2. Na wyzwanie można zgłaszać wszelkiego rodzaju projekty rękodzielnicze, w dowolnym stylu.

3. Prace powinny być nowe, wcześniej niepublikowane. Na wyzwanie można zgłosić dowolną liczbę projektów (każdą publikując w oddzielnym poście u siebie na blogu). Projekty mogą być zgłoszone do dowolnej ilości innych wyzwań.

4. Zgłaszaną pracę opublikuj na swoim blogu lub stronie na Facebook'u z 'publicznym' ustawieniem widoczności. W opisie zawrzyj informacje o naszym wyzwaniu: banerek wyzwaniowy (na górze tej strony) i link wsteczny do tego posta.

5. Zgłoś pracę za pomocą inlinkz (na dole tego posta), podając linka do posta ze swoją pracą.

6. Zwyciężczynię / zwycięzcę ogłosimy w ciągu 7 dni po zakończeniu wyzwania. Osoba ta otrzyma nagrodę - niespodziankę: zestaw pobudzających kreatywność materiałów do tworzenia (wysyłka nagrody jest bezpłatna na terenie Europy).

7. Wyzwanie trwa od 7 do 31 stycznia.


***

General Retro Team Challenge rules:

1. Create a project according to the specific challenge guidelines (below) - in your post, explain how you interpreted them.

2. You can enter all kinds of craft projects, in any style.

3. The project entered should be new, previously unpublished. You can enter any number of projects into one challenge (by publishing each separately on your blog). The same project can be entered into any number of other challenges.

4. Publish the project on your blog or Facebook page (with a 'public' privacy setting). In the description, include: the challenge banner (above) and a link to this challenge post.

5. Enter your project with the inlinkz tool (atthe bottom of this post), inserting the link to the post with the project.

6. We will announce the winner within 7 days of the closing of the challenge. The person will receive surprise prize: a set of creativity-inducing craft supplies (shipping is free within Europe).

7. The challenge opens 7th and closes 31th January.

***

Wytyczne wyzwania:

Musisz użyć:
1. art journala w dowolnej formie, czy to pojedynczych kartek, czy gotowej bazy, czy starej książki;
2. koronki (dowolny rodzaj);
3. kolorów rdzy (żółty, pomarańczowy, czerwony, brązowy).

The challenge rules:

You must use:
1. an art journal - any kind (a single sheet of paper, a special base, an old book);
2. lace - any kind;
3. rusty colors (yellow, orange, red, brown).

No a teraz... czekamy na Wasze projekty!
Jeżeli macie pytania co do wytycznych wyzwania, zapraszamy do zadawania ich w komentarzach.
No i przede wszystkim - życzymy udanej twórczej zabawy!

And now... we're waiting for your projects!
If you have questions concerning the challenge guidelines, please ask them as comments.
And first and foremost - have lots of creative fun!

8 komentarzy :

  1. Świetne wyzwanie, chyba się skuszę, choć nigdy nie robiłam wpisów w art journalu. Kochane edytujcie jeszcze raz post, na końcu są nieścisłości w datach trwania wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromne dzięki za czujność kochana! Poprawione ;) A do zabawy zachęcam gorąco. Jeśli nigdy nie robiłaś, to tym bardziej warto spróbować czy to coś dla Ciebie :)

      Usuń
  2. Rewelacyjne wyzwanie, na pewno coś przygotuje :* Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Całą noc nie spałam :) ale jest mój pierwszy wpis w moim pierwszym art journalu - przez Was a może dzięki Wam :) z wielką nieśmiałością dołączam do zabawy , podziwiając Wasze prace .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jest mi ogromnie miło, że udało się w jakimś stopniu journalową miłością zarazić :) Już nie mogę się doczekać kolejnych Twoich wpisów ;)

      Usuń
  4. Super wyzwanie, również dołączam do wyzwania:)
    Prace są wspaniałe!

    Pozdrawiam serdecznie!:)
    xBasia

    OdpowiedzUsuń
  5. zachwycam się - oba wpisy cudne <3

    OdpowiedzUsuń