środa, 23 marca 2016

Retro Inspiracje: Książkowo-bibliotecznie / Retro Inspirations: Books & libraries

Tematyka książkowa jest bardzo bliska tak mojemu sercu, jak i mojemu oku. Dlatego nowa kolekcja Kaisercraft 'Story Book' od razu przypadła mi do gustu. Zawiera kilka przepięknych wzorów papierów, a ja swój komplecik stworzyłam wykorzystując (póki co) niewielką część małego pada.

Book-related themes are very close to both my heart and my eye. That's why the new 'Story Book' collection from Kaisercraft caught my attention instantly. It includes some beautiful paper designs and my today's projects were made with only a small fraction of what the small paper pad offers.


Po pierwsze - szufladki biblioteczne! Uh! Serce mi skradły całkowicie. Ponieważ własnej szafki bibliotecznej jeszcze się nie dorobiłam, postanowiłam sprawić sobie taką w wersji mini, robioną od zera. Powstała z papieru kraftowego przy dużym udziale bigownicy i oczywiście z papierów z szufladkami.

First of all - library filing cabinets! Ugh! They stole my heart completely. As I haven't yet become a proud owner of one of those original ones, I decided to treat myself to a mini version made from scratch. It was built from kraft paper and with heavy use of a scoring board and of course the cabinet drawers papers.


Jeszcze nie wiem co w niej będzie, na razie stoi i ładnie wygląda. ;)
I don't know what it's going to store yet, so far it just stands there and looks fab. ;)


Druga część książkowego projektu związana jest z tym, że współdzielę przestrzeń życiową z osobami, które permanentnie czytają kilka książek jednocześnie - i ja również cierpię na tę przypadłość. Dlatego zakładek do książek jest w domu zawsze za mało. Stworzyłam więc kilka podwójnych zestawów, każdy z odrobinę innym zamysłem.

The other part of my book project is related to the fact that I share my living space with people who are constantly in the process of reading a few books at the same time - it's also an affliction I suffer from. That's why there's a consistent shortage of bookmarks round the house. And so I created a few pairs, each one a little bit different.


Te stare książki na półce mają za zadanie wystawać z książki gdy zakładka jest w użyciu.
These old book shelves are supposed to be visible above the edge when the bookmark is in use.


Te szufladkowe - jedna do dużych książek, druga do mniejszych - to po prostu kolejna porcja szufladkowej bibliotecznej miłości.

These drawer ones - one for bigger books, one for smaller ones - are just a continuation of my library cabinet infatuation.


Te książeczkowe zakładki chowają w sobie magnesy, dzięki czemu można 'złapać' nimi stronę w książce tak, żeby z niej nie wystawały.

These booklet ones hide magnets, which makes it easy to 'catch' a page with the open bookmark so that it's not visible beyond the book's edge.



A te już bardziej standardowe - kolekcja 'Story Book' zawiera też papier pełen pięknych cytatów, z których nie mogłam nie skorzystać. W ruch tutaj poszły też stemple typograficzne, maska z pismem i tusze Archival oraz Distress. Żeby tusz Distress nie ubrudził książki, w której znajdzie się zakładka, utrwaliłam go preparatem Distress Glaze. A krawędzie jasnego papieru postarzyłam proszkiem Artisan Powder Primy.

And here are some more standard ones - the 'Story Book' collection also includes papers filled with wonderful quotes, which I just couldn't help using. I used typography stamps, a script stencil and Archival and Distress Inks. To keep the Distress Ink from transferring into my books, I sealed it with Distress Glaze. The edges of the light papers were coloured with Prima's Artisan Powder.


Mam nadzieję, że spodobają Wam się te książkowo-biblioteczne propozycje. Ja z pewnością do kolekcji 'Story Book' będę jeszcze wielokrotnie wracać.

I hope you'll like some of these book/library ideas. I myself am definitely going to go back to the 'Story Book' collection multiple times.

Pozdrawiam,
Hugs,



2 komentarze :

  1. Przepiękna inspiracja :D Papier już zamówiony :D Teraz to się nie doczekam :P

    OdpowiedzUsuń
  2. o jaki piękny papier, coś dla mnie :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń