poniedziałek, 14 grudnia 2015

Retro Inspiracje: Kominek czarownicy / Retro Inspirations: A witch's fireplace

Kiedy zobaczyłam nową tekturkową bazę kominka od Snip Art wiedziałam, że pierwszą jego wersję będę chciała stworzyć mroczną i wiedźmowatą - wiem, że Halloween już dawno minęło, ale nic nie poradzę - poczułam zew. ;)

When I saw the new chipboard fireplace base from Snip Art I new the first altered version I'd make would be dark and witchy - I know it's long past Halloween, but I couldn't help it - I felt the call. ;)

Kominek złożył się perfekcyjnie - elementy złączyłam zwykłym klejem uniwersalnym i dałam całości chwilę na porządne scalenie się. Następnie całość pokryłam gessem, tworząc bazę do mediowania. Cały kominek pomalowałam czarną farbą akrylową i po wyschnięciu preparatem do spękań Weathered Wood DecoArt. Kiedy preparat wysechł, pokryłam kominek warstwą farby Media Fluid Acrylic w kolorze Burnt Sienna - to ten kolor, który w efekcie widać na wierzchu. Dzięki preparatowi farba pięknie popękała, pokazując poprzednią czarną warstwę, dzięki czemu całość nabrała postarzonego, pobrudzonego charakteru.

The fireplace let itself be assembled perfectly - I used ordinary glue to adhere the elements and gave the it a moment to dry. Then I covered the whole thing with gesso, creating a surface for media wor. Then I painted the fireplace with black acrylic paint and after it dried, applied the Weathered Wood crackling medium from DecoArt. When the medium dried, I used Burnt Sienna Media Fluid Acrylic - that's the colour you can see below. Thanks to the medium, the paint crackled, revealing the black underneath and creating an aged, dirtied look.


Na kominku znalazły się najróżniejsze szpargały - między innymi miniaturka wagi, buteleczka potraktowana brązowym tuszem StazOn i z naklejką od Primy, pęk z pewnością bardzo ważnych kluczy i pergaminy, pewnie z recepturami na jakieś eliksiry. ;) Małe elementy przyklejałam używając gęstego matowego żelu Maimeri. Zaniedbanego charakteru dodaje też powyciągany kawałek gazy pofarbowanej za pomocą mgiełki Distress w kolorze Gathered Twigs.

I put lots of knick knacks on top of the fireplace - a scales miniature, a bottle tinted with brown StazOn ink and with a Prima sticker, a bunch of very important keys and scrolls, most probably containing some potion recipes. ;) I used heavy matte gel medium from Maimeri to glue the elements down. The piece of cheesecloth dyed with Gathered Twigs Distress Spray adds to the scruffy look, too.



A tu zbliżenie na bok kominka i efekt spękań z bliska.
Here's a close-up of one side of the fireplace and the crackle effect in full view.


Magiczny ogień udaje wata pofarbowana czerwoną mgiełką Distress Barn Door.
The magic fire is made from wadding dyed with Barn Door Distress Spray.

\

Nie wiem jak Wy, ale ja bym się zwinęła w kulkę na jakimś bujanym fotelu przed takim kominkiem. :)
I don't know about you, but I'd cosy up in a rocking chair in front of a fireplace like this. :)

Użyłam: / I used:



Kominek 3D - SnipArt Weathered Wood 59ml - DecoArtMedia Fluid Acrylics - Burnt Sienna - DecoArt

Lakier matowy - Varnish Ultra Matte  -  DecoArt Gesso białe - Maimeri Acrilico 200ml Gęsty żel matowy - Maimeri Acrilico 200mlButeleczka z korkiem 1,3x2,5cm Tusz StazOn Midi - GanacheEtykiety na buteleczki - Prima Montpellier Apothecary Vial Labels
Tusz Archival - Jet Black  Tusz Distress Mini - Black Soot Gathered Twigs Distress Spray Stain

Barn Door Distress Spray Stain Masa plastyczna - BiałaForemki silikonowe - Halloween

Pęk kluczy - brąz Piórko metalowe - srebrne 

Pozdrawiam,
Hugs,



6 komentarzy :