sobota, 11 lipca 2015

Retro Tutki: Shadowbox z pudełek po zapałkach / Retro Tutorials: Matchbox shadobox



Cześć,
Hello,

Dziś chciałabym podzielić się pomysłem na tworzenie shadowboxa z pudełek po zapałkach. Shadowboxy są jedną z moich ulubionych twórczych form, ale nie zawsze, kiedy najdzie mnie ochota na shadowbox mam pod ręką gotową bazę - stąd pomysł na wykorzystanie pudełek po zapałkach. Mój efekt końcowy prezentuje się tak:

Today I'd like to share an idea for creating a matchbox shadowbox. Shadowboxes are one of my favourite craft forms but I don't always have a ready-made base handy when the mood to create a shadowbox overcomes me -  hence the idea to use matchoboxes. Here is the final effect:


Jak stworzyć bazę? Będą potrzebne: pudełka po zapałkach (w tym shadowboxie użyłam 7 sztuk), tektura, klej, coś do cięcia i linijka.

How do you create the base? You'll need: matchboxes (for this project I used 7), chipboard, glue, a cutting tool, a ruler.


Na początek planujemy układ okienek - ja oprócz 7 szufladek wykorzystałam też dwa 'rękawy' pudełek.

First, plan the arrangement of the elements - apart from the 7 drawers I also used two of the sleeves.


Mierzymy orientacyjną wysokość i szerokość shadowboxa (pudełka po sklejeniu będą ułożone o kilka milimetrów bardziej ścisło).

Measure the approximate height and width of the shadowbox (the boxes will be a few milimetres tighter after assembling).


Przycinamy tekturę według wymiarów - będzie naszą bazą.
Cut the chipboard down to the measurements - it'll be our base.


Na bazie układamy pudełka i zaczynamy klejenie.
Set the boxes on the base and start glueing.


Proponuję kleić zaczynając od środkowych pudełek - dzięki temu, jeżeli pozostaną widoczne krawędzie bazy, łatwiej będzie sprawić, żeby były one równe po obydwu stronach.

I recommend starting from the inside boxes - thanks to this if there is any room left at the edges of the chipboard, it will be easier to make it equal on all sides.


Kleimy kolejne pudełka, dociskając je przez chwilę do bazy. Klejem pokrywamy tylko te ścianki, które przyklejamy do wcześniej przyklejonych już pudełek.

Glue the boxes one after another, holding and pressing the bottoms to the chipboard. Use glue only on the walls which you will then connect to an already-glued-on box.


Po przyklejeniu ścianki pudełek przez chwilę ściskamy.
When glueing the walls to one another, hold them for a moment before releasing.



Jeżeli wykorzystujemy 'rękawki', je również starannie przyciskamy podczas klejenia.
If using the sleeves, press these to the base firmly as well.


Ta-dam! Baza shadowboxowa jest gotowa. W tym momencie jest oczywiście wiele sposobów alterowania jej - można pokryć ją taśmami washi, pokolorować mgiełkami, pokryć gesso.

Ta-dah! The shadowbox base is ready. There are, of course, many ways to alter it at this point - you can cover it with washi tape, colour with mists or cover with gesso.


Ja zdecydowałam się jeszcze odrobinę na niej pomediować - najpierw nałożę pastę strukturalną, którą posypię kuleczkami, a potem całość poryję czarną farbą akrylową.

I decided to media it up a little - I'll first use modeling paste, which I'll sprinkle with glass beads, and then cover everything with black acrylic paint.




Użycie pasty pozwala między innymi wypełnić niechciane przerwy - na przykład pomiędzy 'rękawkami' a okienkami.

Using the modeling paste also allows for covering some unwanted holes - like the ones between the sleeved and the windows.




Pastę zostawiłam do wyschnięcia, a następnie całość - szufladki i bazę - pomalowałam farbą.
I left the paste to dry and then painted everything - the boxes and the base - with black acrylic.


W trakcie suszenia shadowbox prezentował się tak. Użycie farby nieco odkształca zewnętrzne ścianki okienek, ale mi podoba się taki 'nierówny' charakter shadowboxa.

This is what the shadowbox looked like while drying. Using paint causes the outside box walls to warp a little, but I like the 'messy' look.


Po wyschnięciu pora na podkreślenie wszystkich stworzonych wypukłości - używam do tego Inki Gold w kolorze Stare Srebro, rozprowadzając ją delikatnie palcem i suchym pędzlem.

When the paint's dried, it's time to highlight the texture - I used Old Silver Inka Gold for this, smearing it lightly over the raised areas with the tip of my finger and a dry brush.


Faktura stworzona za pomocą pasty i kuleczki zaczynają być z powrotem widoczne i... moja baza jest gotowa!
The texture from the paste and the beads are visible again and... my base is ready!




Tak przygotowany shadowbox wypełniamy wszystkim tym, na co mamy ochotę - ja poszłam w stronę biało-kremowo-złoto-srebrną. Użyłam starej tarczy i dużej wskazówki zegarowej, piórka, starej kostki do gry, muszelek, starej metalowej miniaturki wagi, starej stalówki, trybika zegarowego, kawałków gazy, białej plakietki Tima Holtza, kwiatka stworzonego ze starej koronki i nietoperza z masy plastycznej MS. Gotowe!

Now it's time to fill the shadowbox with whatever your heart desires - I went white-cream-gold-silver. I used an old pocket watch dial and a big clock hand, a feather, an old dice, some shells, an old metal scales miniature, an old pen nib, a clock gear, some cheesecloth, a white Tim Holtz plaque, a flower made of old lace and a MS clay bat. Done! 



Jak Wam się widzi taki zapałkowy shadowbox? :)
How do you feel about such a matchbox shadowbox? :)

Użyłam: / I used:

Inka Gold 62,5g - Stare Srebro (909) Gęsta pasta modelująca - Maimeri Acrilico 200ml Miniaturka wagi mała

Zestaw wskazówek 15 Tarcza zegarowa 29 Stara stalówka

Plakietki - Tim Holtz Idea-ology  Masa plastyczna - Biała Foremki silikonowe - Halloween

Metalowy trybik 2 - brąz

Pozdrawiam,
Hugs,


2 komentarze :

  1. Bardzo mi się widzi :) aż mam ochotę zrobić, już sprawdzam stan posiadania zapałek :)

    OdpowiedzUsuń