wtorek, 21 kwietnia 2015

Retro Tutek: Album na stemple Mirelli / Retro Tutorial: Mirella's stamp storage album



Dziś zapraszamy na Retro Tutek z serii 'jak się zorganizować'. ;)
Today we present a Retro Tutorial on 'getting yourself organized'. ;)


Wiekszość scraperek, łącznie ze mną, ma nigdy nie kończący się problem z przechowywaniem swoich przydasiów. Ja jestem stemploholiczką, uwielbiam kupować stemple (czasami nawet ich używam ;)) ale często mam problem ze znalezieniem właściwego. Postanowiłam więc zmienić to i zrobić album na moje "gumowe" skarby. Oto jak go zrobiłam, Zajęła mi to trochę czasu, ale nie było trudne. Wy tez możecie to zrobić - oto instrukcje krok po kroku.

Most scrappers, including me, have a never ending problem with storing their tools and keeping them in order. I am a stampoholic, and I love buying stamps (sometimes I even use them ;)), but I often have a problem with finding the right one. So I decided to change that and make an album with magnetic pockets for my rubber treasures. That's how I made it. It takes some time, but it is quite easy. You can do it too - just follow the step.

1. Wytnij 10 pasków papieru o wymiarach 15x30cm i pozaginaj je wg, linii pokazanych na zdjęciu. Na obu końcach przyklej magnesy - stworzą magnetyczne zapięcie koperty.

1. Cut 10 pieces of paper - 15x30cm then score them like shown in the picture. Put magnets on both sides of each paper - they will keep the envelope closed.



2. Złóż każdy kawałek papieru wzdłuż zagiętych linii i sklej boki, tak aby powstała koperta. *Pamiętaj aby pozostawić niesklejony jeden bok - tu przykleisz grzbiet.

2. Fold each piece of paper along the score lines and glue to make a small envelope. *Just remember to leave the left side not glued - that's the place where you'll attach the spine of the album.


Jest kilka sposobów zrobienia grzbietu albumu. Wybrałam taki, który lubiłam najbardziej gdy nie miałam jeszcze tablicy do bigowania (podejrzewam, że nie każdy ją ma).
3. Przygotuj 9 pasków papieru o wymiarach 3x15cm i pozaginaj tak jak na zdjęciu. Po sklejeniu otrzymasz grzbiet albumu.
4. Przyklej koperty do grzbietu.

There are some different ways of making the album spine - I chose the one which I liked back when I didn't have a scoring board (probably some of you don't have it).
3. Prepare 9 peaces o paper measuring 3x15cm and score them as shown in the picture. Then glue together to make the spine.
4. Glue the envelopes to the spine.

5. Teraz album jest niemal gotowy. Aby wyglądał lepiej, można zrobić mu dekoracyjny grzbiet.  Zmierz grzbiet swojego albumu (za każdym razem będzie nieco inny) i przygotuj pasek papieru zagięty w kształcie litery "U". Przyklej go do albumu.

5. Now your album is almost ready :) But it will look better if you make a decorative spine. Measure the spine of your album (each time it will be a little different) and fold a U-shaped piece of paper as shown in the picture. Then glue it to the album.


Ozdobiłam okładkę używając cytatu z ulotki jaką znalazłam w przesyłce z Retro Kraft Shop - jest boska :)

I decorated the cover using a quote from a flyer I found in my package from Retro Kraft Shop - I love it :)




Na grzbiecie albumu umieściłam metalowy uchwyt z napisem. W tym albumie umieszczę stemple z wizerynkami ludzi (łudzę się, ze zrobię więcej takich albumów).

On the spine I put a little, adorable handle and put the "title" - in this album I will store stamps with pictures of people (I hope I will make more albums).
 


Na poczatku sklejania koperty nie zapomnijcie przykleić magnesów !! Uwielbiam magnetyczne kieszenie, nie muszę się martwić, że jakiś mały stempelek mi wypadnie. 

Don't forget to use the magnets (step 1)!! I love my magnetic pockets. I don't have to worry about losing any of my stamps.


W nagrodę za moją pracę miałam w końcu okazję do użycia niektórych stempli, których nie używałam od dnia zakupu ;) na każdej kopercie umieściłam obrazek stemple, który jest w środku.

And finaly I had an occasion to use some stamps I've never used since I bought them ;) On each envelope I put the picture of the stamp which is inside.


Mam nadzieję, że moje instrukcje były dostatecznie jasne, abyście mogli zrobić album z magnetycznymi kieszeniami samodzielnie. Pozdrawiam Was serdecznie - Mirella z Retro Drobiazgów.

I hope my instructions were clear and you will be able to make an album with magnetic pockets on your own. See you next time - Mirella. from Retro Drobiazgi.


http://retrodrobiazgi.blogspot.com/



Materiały jakich użyłam / I used:

UHK Gallery -  Paris Paris - Chocolate   UHK Gallery - Allo Allo - Zestaw papierów     Magnes 15x1mm


Duża metalowa strzała - brąz   Serwetka metalowa kwadrat - brąz 2   Studio75 - Pan i Pani Black - Badziki   Studio75 - Pan i Pani Black 05   Uchwyty - Tim Holtz Idea-ology

8 komentarzy :

  1. Super. Będę musiała to obejrzeć jeszcze ze 100 razy żeby załapać jak to samemu zrobić. Ale wyczesana sprawa. :D Ja też tak chcę umieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow...już mam ochote taki mieć, na razie stemple walają się po pudełku ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za ten kurs - bo do dawna dywagowałam jak taki albumik zrobić:) z pewnością skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za inspiracje! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutek. Nie omieszkam spróbować ;)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny i jeszcze użyteczny, tak jak lubię:)

    OdpowiedzUsuń