poniedziałek, 15 sierpnia 2022

Pudełko z motylami / Gift box with butterflies (tutorial)


Dziś przychodzę do Was z drewnianą skrzyneczką z motylkami w różnych odcieniach brązów. 
Stworzyłam ją dla wyjątkowej młodej osóbki, która kocha motyle .  

Today I want to show you a wodden box with butterflies in various brown shades.
I created it for an exceptional young lady who loves butterflies with all her heart.



Do stworzenia pudełka użyłam wielu produktów od Prima Marketing/Finnabair, jak również mediów od  Pentart i DecoArt. 

To create the box, I used products from Prima Marketing / Finnabair, as well as varoous media from Pentart and DecoArt. 







Jeśli podoba się Wam takie pudełko w stylu vintage, to poniżej znajdziecie mały fototutek . 


If you like such a vintage box, you will find small photo tutorial below .


Tutorial krok po kroku/  Tutorial step by step

1. 
Zanim rozpoczniemy ozdabianie pudełka wygładzamy całe pudełko wewnątrz i z zewnątrz papierem ściernym. Usuwamy powstały kurz. Wnętrze pudełka pomalowałam fluidem akrylowym burnt sienna od Finnabair. Z zewnątrz zagruntowałam białym gesso a po jego wyschnięciu przetarłam papierem ściernym aby wygładzić powierzchnię . 
 
First of all I used sandpaper to smooth all surfaces inside and outside the box. Then I cleaned it from dust.I painted the inside of the box with Burnt Sienna acrylic fluid from Finnabair. I primed the outside with a white gesso and after it dried, I rubbed it with sandpaper to smooth the surface.



2. 

Następnie okleiłam wieczko i boki pudełka serwetką papierową od Finnabair, a po wysuszeniu wyrównałam brzegi z nadmiarów serwetki papierem ściernym. Zabezpieczyłam lakierem matowym. W wybranych miejscach nałożyłam pastę pękającą i zostawiłam do jej naturalnego wysuszenia i spękania.
 
Next, on all previously primmed areas I glued Finnabair's tissue paper. After drying I smoothed the edges of the excessusing paper with sandpaper and of course cleaned from dust and then secured surface tith matt acrylic varnish. Dried  again.  Then I applied cracking paste and left the box until it was naturally dry 




 3

Po pojawieniu się spękań, kiedy pasta wyschła samoistnie postarzyłam je używając fluidu w kolorze bunrnt sienna. Potem nakleiłam jeszcze 'mokre' wyciski z foremek. Zostawiłam na noc do wyschnięcia. 

When crackles appeared, I aged them using burnt sienna fluid. Next gently glued still 'wet' light modelling clay castings. Leaved to dry overnight. 




4. 

Odlewy z foremek zagruntowałam białym gesso.  Złotą, metaliczną farbkę rozwodniłam w buteleczce, którą następnie spryskałam wieczko. 

I primed the mold castings with white gesso. I diluted the gold, metallic paint in the bottle and then sprayed it on top of the box.





5. 

W kolejnym etapie na ramkę i motylki nałożyłam matowy brązowy wosk  co w połączeniu z wcześniej nałożoną  złotą farbką dało ciekawy efekt.
Potem w kilku miejscach nałożyłam barwnik w proszku - Artistan Powder uzyskując różne odcienie brązów, bardziej lub mniej matowych. 

Next I applied matte brown wax to the frame and the butterflies, which, combined with the previously applied gold paint, gave an interesting effect.
Then, in several places, I applied the powder dye - Artistan Powder, obtaining various shades of brown, more or less matte.






6.

W środku ramki i między skrzydełkami motyla przykleiłam złote mikrokulki a następnie tę przestrzeń wypełniłam kilkoma cienkimi warstwami lakieru 3d od Pentart. 

In the center of the frame and between the butterfly's wings, I glued golden microbeads and then filled this space with a few thin layers of 3D varnish from Pentart.



7. 

Na koniec postarzyłam wszystkie krawędzie tym samym matowym brązowym woskiem, fluidem burnt sienna zrobiłam cieniowania wokół ramki i motyli. Całość podkreśliłam srebrnym metalicznym woskiem . 

Finally, I aged all the edges with the same matt brown wax (rusty brown from Finnabair), I made shading around the frame and butterflies using burnt sienna fluid. And then I highlighted the whole thing with silver metallic wax.




Wykorzystałam / Used: 














Pozdrawiam / Regards

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz