środa, 25 maja 2022

Pudełko z ważką / Box with dragonfly (Tutorial)

 Dziś przedstawiam Wam drewnianą skrzyneczkę z ważką. Stworzyłam ją dla wyjątkowej osoby jaką jest Mama i mam nadzieję że schowa w niej swoje skarby . 

Today I want to show you a wodden box with dragonfly. I created it for a special person - my Mum and I hope she’ll hide treasures in it.



Do stworzenia pudełka użyłam cudownego papieru ryżowego od Craft O'Clock oraz wycisku z foremki  od Prima Marketing, jak również mediów od Primy i Pentartu. Uzupełnieniem całości są metalowe dodatki i wstążeczki Old Fashion Ribbons w różnych kolorach 

To decorate my box I used beautiful Craft O'Clock rice paper , light mass casting from Prima Marketing mould and various media from Prima and Pentart  has been used. Box decoration has been complemented  by metal embellishments and ribons in various colours from Old Fashion Ribbons.













Jeśli podoba się Wam takie pudełko w stylu vintage, to poniżej znajdziecie mały fototutek . 

If you like such a vintage box, you will find small photo tutorial below .



Tutorial krok po kroku/  Tutorial step by step

1. 
Zanim rozpoczniemy ozdabianie pudełka wygładzamy całe pudełko wewnątrz i z zewnątrz papierem ściernym. Usuwamy powstały kurz.
 
First of all I used sand paper to smooth all surfaces inside and outside the box . I clean from dust with brush or hairdryer. 

2. 
Dół pudełka pomalowałam fluidami akrylowymi od Finnabair: burnt sienna i umber.  Aby kolory ładnie się przenikały nakładałam fluidy na mokrą powierzchnię. Suszymy. 
 
Lower  part of the box I pained with Finnabair fluid acrylics: burnt sienna and umber. Tip:. apply fluids on wet surface, it helps for better colour blending. Dry 

3. 
Teraz zajęłam się wieczkiem pudełka. Pomalowałam je dwukrotnie białą farbą akrylową, a po jej wyschnięciu wygładziłam pomalowaną powierzchnię papierem ściernym. Następnie przykleiłam papier ryżowy , a po jego wyschnięciu nadmiar usunęłam przy pomocy papieru ściernego. Następnie całe pudełko zabezpieczyłam lakierem akrylowym matowym nakładając kilka cienkich warstw.

Now the lid of the box.  I painted it twice (inside and outside of the lid) with white acrylic paint. After it dried , I smoothed the painted surface with sandpaper.  Then glued rice paper on top of the lid, and after it dried up, the excess was removed by sandpaper too.   Whole box was secured with matt acrylic varnish. I applied few thin layers..




4.
Przygotowałam wyciski z foremki używając masy lekkiej. Po jej wyschnięciu pomalowałam czarnym gesso, potem wydobyłam szczegóły białym gesso metodą suchego pędzla. Użyłam fluidów burnt sienna i ultramarine aby dodać trochę koloru. Następnie woskami w kolorze old denim, amethyst magic i vintage gold wydobyłam szczegóły odlewu z foremki .

I prepeared castings using soft light clay. After it dried I painted them with black gesso, then highlighted dragonfly with white gesso by dry brushing . Next I added a little bit of colour using burnt sienna and ultramarine fluids. At the end I used Finnabair waxes: old denim, amethyst magic and vintage gold to get details of casting. 




5.
Wszystkie krawędzie wieczka, zarówno od środka jak i na zewnątrz wieczka,  postarzyłam przy pomocy wosku postarzającego w kolorze sepia. 

All edges inside and outside of the lid of the box I aged using antiquing wax - sepia.

  

6. 
Zamontowałam metalowe dodatki : trzymadełko i nóżki. Całe pudełko delikatnie podkreśliłam woskiem vintage gold.

I mounted metal embelishments to the box. I used metallic wax (vintage gold) to emphasize the box. 



7. 
Na sam koniec zostawiłam sobie do przyklejenia ważkę przy pomocy heavy body gelu.  Dodatkowo podkreśliłam ją pastą Art Extravagance Magic Potion - Unicorn.
 
At the end I glued dragonfly casting with heavy body gel. For final touch I used finnabair paste - Art Extravagance Magic Potion - Unicorn.




Użyłam / Used: 





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz