środa, 20 grudnia 2017

Kurs na tło z plastrów drewna / Wood slices background tutorial

Witajcie!
Święta zbliżają się wielkimi krokami, to ostania chwila na udekorowanie domu, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. Ja uwielbiam dekorować i własnoręcznie wykonywać dekoracje, bo te gotowe cieszą mnie znacznie mniej. W poszukiwaniu dekoracji na choinkę natrafiłam na zawieszkę - głowę jelenia i postanowiłam wykorzystać ją do wykonania prostej i szybkiej dekoracji. Zrobiłam również dla Was kurs krok po kroku jak powstawał mój zimowy domek.

Hello!
Christmas are coming so fast, this is the last moment to decorate your home, if you have not already done that. I love to decorate and make decorations myself, because I'm less happy with these ready ones. In search of decorations for a Christmas tree I came across a pendant - a deer's head and I decided to use it to make a simple and quick decoration. I also did a step-by-step tutorial for you to show how my winter house was made.


1. Zaczynamy od pokrycia powierzchni gel medium lub innym mocnym klejem. Ja użyłam pasty modelującej Maimeri Acrilico ponieważ po wyschnięciu jest bezbarwna i się nie błyszczy, a długi czas schnięcia pozwala na poprawianie ułożenia klejonych elementów, jeśli zachodzi taka potrzeba.

1. We start by covering the surface with a gel medium or other strong adhesive. I used Maimeri Acrilico modeling paste because after drying it is colorless and does not shine, and long drying time allows you to improve the positioning of the glued elements, if it is necessary.


2. Naklejamy nasze plastry dopasowując je do kształtu dekorowanej powierzchni. Dlatego warto mieć pod ręką plasterki w różnych rozmiarach, aby przestrzenie między nimi były jak najmniejsze.

2. Stick our slices to match the shape of the decorated surface. That's why it is worth having slices in various sizes on hand, so that the spaces between them are as small as possible.


3. Nakładam masę kryształową, w zależności od oczekiwanego efektu możemy nałożyć grubszą bądź cieńszą warstwę masy. Po wyschnięciu stworzy ona błyszczącą, jakby zmrożoną fakturę z drobinkami przypominającymi kryształki lodu. Uwielbiam ten efekt, do mroźnych zimowych prac jest idealny!

3. I apply crystal effect paste, depending on the desired effect we can apply a thicker or thinner layer of paste. After drying, it will create a shiny, as frozen, texture with reminiscent of tiny ice crystals. I love this effect, it's perfect for cold, winter works!


4. Gdy masa jest jeszcze mokra możemy zatopić w niej cekiny, brokat lub inne opalizujące elementy. Ciekawy efekt uzyskamy również posypując drobnym proszkiem Pentartu.

4. When the paste is still wet we can sink into it sequins, glitter or other iridescent elements. We will also get an interesting effect by sprinkling it with a fine powder from Pentart.


5. Na koniec przygotowałam zawieszki, na których zawiesiłam złote dzwoneczki i metalowe serduszko. Za pomocą cienkiego drucika zamocowałam je na porożu mojego jelenia. Suchym pędzlem nałożyłam odrobinę białego gesso na metalowe elementy oraz gdzieniegdzie pobieliłam tło.

5. At the end I prepared the pendants on which I hung gold bells and a metal heart. Using a thin wire, I mounted them on the antler of my deer. With a dry brush, I applied a touches of white gesso on the metal elements, and here and there on the background.




Na szyi jelenia zwiesiłam metalowe dzwonki oraz jutową wstążkę, która wygląda jak ciepły szalik :)

On the deer's neck I hung metal bells and a jute ribbon that looks like a warm scarf :)



To tyle na dzisiaj :) Mam nadzieję, że choć troszkę zainspirowałam Was do tworzenia własnoręcznych dekoracji. Moja propozycja jest naprawdę bardzo łatwa do wykonania, oraz może dekorować nasze kąty przez całą zimę, nie tylko w czasie Świąt.

That's it for today :) I hope I inspired you a little bit to create your own decorations. My proposal is really very easy to make, and can decorate our homes throughout the winter, not only during Christmas.

Ponieważ jest to moja ostatnia inspiracja w 2017 roku, chciałabym Wam życzyć zdrowych, wesołych i ciepłych Świąt Bożego Narodzenia! I proszę nie zapominajcie w tej przedświątecznej gonitwie o tym co jest naprawdę ważne. Do zobaczenia w Nowym 2018 Roku!

Because this is my last inspiration in 2017, I would like to wish you a Merry Christmas! And please do not forget in this pre-Christmas pursuit about what is really important. See you in New 2018!

Wykorzystałam: / I used:

Łańcuszek metalowy 6.5x4mm – brązBiałe gesso - Renesans


Pozdrawiam! / Greetings!

4 komentarze :