środa, 29 marca 2017

Retro Inspiracje: Alterowany piórnik / Retro Inspirations: Altered pencil case

Czasami mam ochotę zamknąć się w wielkim pudle, zabrać ze sobą najbardziej potrzebne rzeczy i zniknąć...

Dawno na blogu Retro nie alterowałam żadnego przedmiotu, a że pudełka drewniane lubię i ostatnio moje koleżanki z DT robią piękne, postanowiłam że wrzucę swoje.

Całość powierzchni zagruntowałam gesso. Wzór serwetki wykonałam wypełniając foremkę silikonową żelem Renesansu oraz farbą akrylowo-winylową białej. Można też użyć akrylowej, tylko wówczas wzór będzie dużo bardziej elastyczny. Zmieszałam preparaty ze sobą - dają ogromną elastyczność, dzięki czemu serwetka się nie kruszy przy wyciąganiu. Na koniec, aby to nie było takie miękkie, pokryłam przed nałożeniem kolorów lakierem matowym. Wszystko poprzecierałam, na sam koniec tuszami Distress oraz Inką Gold złotą. Jak byście się zastanawiali jak przecierałam, to po prostu naniosłam tusze bezpośrednio na powierzchnię, a następnie przecierałam zwykłą, suchą chusteczką.

Sometimes I feel like hiding away in a big box; just taking a couple of my most cherished items and vanishing...

It's been a while since I altered anything on the Retro blog. Since I like wooden boxes and my DT friends have been beautifully altering theirs, I decided to add my own two cents to the pot.


I primed the whole area with gesso, made a doily by filling a silicone mould with Renesans gel medium and white acrylic-vinyl paint. You could also use plain acrylic paint but then the design will be much softer and more difficult to handle. I mixed the paint and the gel medium together and to finish (to harden the usually soft and flexible acryl), I covered it in matt varnish before adding colours with Distress Inks. I added some gold Inca Gold to finish. The project is ready!










Użyłam: / I used:

Foremka - Serwetka Inka Gold 62,5g - Brązowy (935)  Żel 3d Heavy Body Mat - Renesans  Serwetka metalowa kwiatowa - brąz Nóżki metalowe 3 Kaboszon przezroczysty okrągły 2,5cm Naklejki Chitchat Word - Tim Holtz Lakier matowy - Varnish Ultra Matte  -  DecoArt Tusz Distress Mini - Tumbled Glass Tusz Distress Mini - Evergreen Bough         Tusz Distress Mini - Gathered Twigs Tusz Distress Mini - Walnut Stain

 
Aga Baraniak


1 komentarz :

  1. Piękna praca :) dopiero się wkręcam w takie media a takie prace zachęcają mnie jeszcze mocniej !!

    OdpowiedzUsuń