czwartek, 24 marca 2016

Retro Tutki: Świąteczne smocze jaja / Retro Tutorials: Easter dragon eggs





Witam was serdecznie. Święta Wielkanocne zbliżają się coraz większym krokami, dlatego też chciałabym pokazać jak przygotować świąteczne pisanki z zabawnymi dodatkami ;) Stworzyłam steampunkowe smocze jajeczka dla moich cudownych siostrzeńców.

Hi my crafty friends. In a few days it will be Easter, so I thought I would show you how to make Easter eggs with a funny twist. I created steampunk dragon eggs for my lovely nephews;)




No to zaczynamy! Na początek na styropianowe jajko nałożyłam farbę akrylową DecoArt (kolor Titan Buff).Następnie zaczęłam suszyć nagrzewnicą .Nagrzewnicę trzeba trzymać bardzo blisko po pewnym czasie zaczną się tworzyć ,,łuski smoka'' .

Here we go! First I painted a styrofoam egg with DecoArt fluid acrylics Titan Buff. Then I used a heater and started to heat but from very close. The styrofoam egg starts to pop up and looks like scales.


Następnie nałożyłam preparat dający efekt spękań Weathered Wood.Wielkość spękań jest zależna od grubości nałożonej warstwy wierzchniej . Im grubsza warstwa wierzchnia tym większe spękania.
W ostatnim etapie nałożyłam preparat postarzający Carbon Black. Schnie bardzo szybko więc nie trzeba używać nagrzewnicy . Kiedy wszystko już wyschnie zobaczycie cudne spękania.

Then on my egg I put the Weathered Wood crackle medium. When using Weathered Wood, the thickness of the top coat will directly affect the size of the crackled finish. The heavier the top coat the larger the cracks.
When it dried,  I applied antiquing cream in carbon black from DecoArt. It dries very quickly, so you don't need to use a heater. When it dries you will see beautiful cracks .


Aby nadać trochę koloru smoczym jajkom, użyłam mikę w proszku oraz inkę gold. Oczywiście można też użyć mgiełek lub farb. Nadszedł czas do ozdabiania ,przykleiłam metalowe trybiki oraz nałożyłam klej tworząc wzory na jajku. Kiedy klej wysechł nałożyłam czarne gesso, a następnie inkę gold.
To colour this egg, I used mica powders and inka gold, but you can also use acrylic paints or mists. Now it's time to add some metal gears, I also applied some glue. When it dried I painted it with black gesso and inka gold.


Kolejnym krokiem będzie przygotowanie smoczych skrzydeł. Można użyć gotowych tekturek lub po prostu wyciąć z tektury. Nałożyłam Crackle Accents wzdłuż skrzydeł. Następnie nałożyłam czarne gesso. 
The next step is to prepare awesome dragon wings. I applied crackle accents on this chipboard. When it dried I covered it with black gesso.  


Teraz zaczyna się najlepsza zabawa. Kolorowanie skrzydeł , rozpoczęłam od nałożenia farb DecoArt - cobal turquise oraz patina green. Następnie użyłam tuszy StazOn -olive green oraz gothic purple, te tusze bardzo szybko schną i można je używac na każdej powierzchni. Aby dodać blasku nałożyłam palcami inkę gold.                           

Now the fun begins. I started painting with DecoArt  cobalt turquise, patina green. Then I used StazOn olive green and gothic purple, they are  fast-drying permanent inks so they work on all surfaces .Then I used my fingers and began to apply inka gold here and there.



W ostatnim kroku dodałam do gotowych jajek: skrzydła, steampunkowe okulary, ćwieki, kaboszony i łańcuszki.

In the last step I added the wings and some metal embellishments: steampunk glasses, brads, cabochons and chain. 



Przy drugim jajku postępowałam w podobny sposób tylko że nałożyłam najpierw czarną farbę następnie preparat Weathered Wood i na końcu jasną farbę Titan Buff. Dodatkowo dodałam kilka stempli.
 In the second egg I used first black paint and then Weatherd Wood and Titan Buff. You can also stamp some images onto this egg.







I tak powstały odlotowe steampunkowe smocze jaja. Mam nadzieję, że podobało Wam się tak samo jak mi tworzenie tych jajek ;) Może spróbujecie stworzyć swoje własne Świąteczne steampunkowe jajka ;) Wesołych Świąt - Aisha
And so we have awesome steampunk dragon eggsI hope you will enjoy it - as much as I did creating it and  maybe you will try some of the ideas shown in your own Easter eggs. Happy Ester XOXO Aisha

  
 Użyłam /I used:



Antiquing Cream - Carbon Black - DecoArt Media Fluid Acrylics - Cerulean Blue - DecoArt   Media Fluid Acrylics - Titan Buff - DecoArt                

Kaboszon przezroczysty okrągły 1,6cmInka Gold 62,5g - Srebrny (902)
 Media Fluid Acrylics - Cobalt Turquoise - DecoArt Crackle Accents 59ml Weathered Wood 59ml - DecoArt              



Inka Gold 62,5g - Stare Srebro (909)   Inka Gold 62,5g - Zielony (928)   Inka Gold 62,5g - Hortensja (930)



  Tusz StazOn Midi - Gothic PurpleTusz StazOn Midi - Olive Green

Tusz Distress Mini - Vintage Photo  Małe aplikatory do tuszów - Mini Ink Blending Tool - Ranger  Kółka - stempel akrylowy Prima



Ćwieki metalowe 14x8mm - brąz  Ćwieki metalowe 9x5mm - brąz  Metalowy trybik 2 - brąz

Metalowy trybik 1 - brąz  W chmurach - Prima Junkyard Findings



Asia









                                                                                   






6 komentarzy :